29 Mart 2014 Cumartesi

KOREYE GİDİNCE BEN SERİSİ 2 < Haedong Yonggungsa Tapınağı(해동용궁사) >

video


Evet malum yeni yazı dizimden haberiniz olmuştu (oldu değil mi ilk yazıyı okumayanlar için TIKLAYALIM OKUYALIM OKUTALIM :P  )
O zaman hadi Busan da gezmeye devam edelim çünkü Busan da gezip göreye değer o kadar yer varmış ki hayrete düştüm açıkcası Koreye gitmeyi planlayan arkadaşlar benim kendim için planladığım liste belki size yeterli gelmeye bilir ama en azından bi ön bilgi olur umuduyla devam ediyorum yazılarıma :)
                                                                                                           

Bu arada bazı sorularınızda resimleri çeken arkadaşımı sormuşsunuz kendisi Kore de yaşıyor ve devamlı konuştuğum bir arkadaş tekrar teşekkürlerimi de ileteyim bu bahaneyle ( TEŞEKKÜRLER Heo Namjae) sorunuza cevaben de resimleri kendisi çekiyor mükemmel yetenekli olduğunu düşünüyorum ^kendisi kabul etmese de bence öyle^ 

                   O zaman yazımıza harita da neredeydık bakmak ile başlayalım :D    


             2.durağımıza doğru metromuzu kullanarak yola çıkalım eğer metro ile gitmeyi planlıyorsanız  ki zaten her yere metro ile gitmek en akıllıcasıymış.
Metroya  Haeundae İstasyonu’ndan  'Busan Metro 2. Hattı' na binip 7 nolu  Çıkışı kullanmak gerekiyor.

                                           Haedong Yonggungsa Tapınağı(해동용궁사)

Bu tapınağın adı Kore Ejderhası Sarayı anlamına geliyor ve harita da belirttiğim gibi Busan’ın kuzey doğu bölgesinde bulunuyor. Bu tapınak Turistlerin bolca uğradığı bir yer ve tabi ki beni en çok çeken yanı deniz kıyısına inşa edilmiş olması oldu.
Adamlar dini inançlarını gerçekleştirecekleri yeri de çok iyi biliyorlar hiç bir şey yapmadan bütün gün otursanda huzuru bulursun ki burada :D
Zaten arkadaşımın dediğine göre Kore’de tapınakların bir çoğu yüksek yerlere dağlara taşlara inşa ediliyormuş ki ibadetin amacı olan sabrında bir nevi sınanması için mantıklı :D 
Biz olsak o dağa teleferik döşer hatta yetmez yürüyen merdiven de yapardık :P
Haesu Gwaneum Daebul (Denizsuyu Büyük Tanrıça Budası)



Arkadaşım resimleri yolladığında merak ettiğim kadar güzel bir yer olduğunu anladım... 
  Gün doğumundan çok gün batımı beni daha fazla etkiler demiştim ve bu nedenle gün batımı fotoğrafları ile beni mutlu etti canım arkadaşım
sizce de bu manzara görülmeye değmez mi ?
Ayrıca ben her ne kadar gün batımını sevdiğim için fotoğraflar biraz öyle oldu ama aslında Turistler ve yerel halk aslında özellikle Yeni Yıl’da buraya gelip güneşin doğuşunu izlerken, yeni yıla dair dileklerini dilermiş. 
ah bak şimdi orada olsaydım burada parmak arasına güneşi sıkıştırma pozu verirdim :P

Haedong Yonggungsa Tapınağında Nisan ayı Kore de çok ünlü olan  Kiraz çiçekleri'nin açtığı  ve mükemmel manzaraların oluştuğu güzel bir dönemdir. Kore'ye gidecek arkadaşların bu zamanı göz önünde bulundurmaları gerektiğini düşünüyorum ben kendime not ettim bile D:
                                                  minicik sevimli buda hediyelikler
                                                       köy halkına ait bir seradan fotoğraf


    Su Ürünleri Mühendisi olduğum için bana özel çekilmiş bir fotoğraf bizde genelde sebzeler kurutulsa da aslında su ürünlerini kurutmak yaygın bir yöntem :)





Ayrıca (Haesu Gwaneum Daebul (Denizsuyu Büyük Tanrıça Budası)) Buda’nın doğumu da kameri (ay) takvimine göre kutlanır ve özellikle geceleri tapınak bölgesinde elektrikle ışıl ışıl fenerler sayesinde muhteşem bir manzaraya ev sahipliği yaparmış.  
 şimdi daha fazla bilgi için 





                                 

 








Heo Namjae

2 yorum:

  1. en çok görmek istediğim yerlerden biri, içim gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle mükemmel bir manzaraya sahip busanin eşsiz mekanlarından biri bence umarım gidip görebiliriz ^^

      Sil