• AMERİKA WAT
  • KORE VE BEN
  • GENÇLİK OTOBÜSÜ AVRUPA
  • KOZMETİK DEMİŞKEN

    18 Aralık 2018 Salı

    YABANCI BİRİ İLE EVLENME PROSEDÜRÜ (KORE-KANADA- TÜRKİYE) PART 1

    Evet yine ben...


    Öncelikle bu konuya nereden başlasam diye düşünüp durdum çünkü ben evlilik prosedürleri boyunca her şeye tek başıma koşturdum ve açıkçası bu konu da etraflıca bilgi bulmayı boş verin ana hatlarını bile bilen yoktu.

    Eşim bizim belge hazırlama süresinde Kanada da olduğu için düğün planlaması nikah davetiyeler gelinlik kına hediyeler koşuşturmacalar ve en büyük sorun olan devlet dairesi işleri bana kaldı.

    Öncelikle bir Türk ile evlenmek ile bir yabancı ile evlenme prosesi dünya farklı bunu bildirmek isterim aa dostlarrrrr

    Bir çoğunuzun eşi eminim nikah prosesi için sadece 1 hafta ya da 10 gün izin alıp gelebiliyor
    ben kendi hikayemi anlatıyım arada da size dip notlar veriyim.

    Ben Eylülün 15 inde düğün yapacağım için eşim de 1 hafta önceden geldi belgelerimi ben zaten önceden hazırladım eşim de buradan verdikleri kitapçığa dayanarak Kanada dan gerekli bekar belgesi evlenebilir izin belgesini aldı bu yüzden de biz sadece sağlık raporunu alacaktık ve bir de fotoğraf çekilecektik hazırdı her şey.....

    Hayal edilenleerrrr bunlar tabi :D




    Gerçekleşen ise
    .
    .
    .
    Ben Beyoğlu evlendirme dairesinde işlemleri yapacağım için orası ile daima kontakta idim. Kendileri de çok yardımcı oldular
    İlk olarak eşiniz yabancı ise ve eğer Türkçe bilmiyorsa belgesi bulunan bir tercüman nikahınızda tercüme yapmak zorunda. Tekrar belirtiyorum belgeli olması ve belgesinin kopyasını nikah günü memura teslim etmesi gerekiyor.

    Benim eşimin Türkçesi benden güzel olduğu için memur gerek yok dedi.
    Yaşasın güzel şeyler de oluyor...

    Eşim Kore doğumlu fakat Kanada vatandaşı bu yüzden kaynanam eşimin doğum belgesini Koreden aldı ve eşim de Kanada dan bekarlık belgesi için iş yerinden izin alıp başka bir şehirden belgeyi almak için 2 gününü harcadı. Masraf zaman bla bla bir sürü iş ile uğraşıp sonunda aldığında çok rahatladık. (erken sevinmek büyük hata)

    Listede yazanların hepsi tamam olduğu için Türkiye gelmeden belgeleri online olarak Wes'in arkadaşının şirketinin anlaşmalı olduğu tercüman şirketine yolladık ve acil olarak Korece ve ingilizce belgelerimizi tercüme ettirdik.

    Belgelerin çıktısını aldık ve notere gittik fakat anlaşması olmadığı tercümanın belgelerıne noter onayı vermıyecegı ıcın tekrar  anlaşmalı olduğu tercümana yolladı ... Uçtu paralar

    Neyse biz önce gidip Evlendirme dairesinde ki müdüre gitmeden sağlık raporu için işlemleri yaptırdık sağlık ocağında ki benim aile hekimimden.

    Memur belgelere baktı biz Kanada konsolosluğuyla anlaşmalı olarak onların verdiği Türkçe belgeyi istiyoruz onu alın bunlara güvenmeyiz apostil yok dediler fakat Kanada Apostil ülkesi değil diye anlatsak da noter de olsa olmaz dediler .

    Tabi bütün uğraş emek çöp PARDON AMAAA BU KIZ BU CUMARTESİ EVLENİYOR .......

    Netten konsolosluğu bulduk bır yandan da randevu almaya çalışıyoruz ama 6 ay randevu yok diyor...
    ŞAKA MIII?

    Dedim kalk Wes bu işi yüz yüze çözeceğiz Leventte metro cıkısından yuruyerek 5 6 dakikaya plazaya vardık güvenlikten geçtik içeri bile alınmadık :D Daha doğrusu randevusu olmayan kimseyi almıyorlar ve zaten ben Kanada vatandaşı olmadığım için bekleme salonunda bile durmama izin vermeye bilirlermiş. Yakarımmm bu gezegeni yakarım :D Tabi ki sakin kaldım afferim bana danışmaya yönlendirdiler ve durumu anlattık.

    Danışmada ki kız çok tatlı ve kibardı dedi ki bizim bile telefonlarımızı 20 arama da 1 açıyorlar ama ben ulaşmaya çalışacağım siz randevu alın o sırada dedim yolda denedim ama 6 ay randevu yok o kağıt olmadan evlendirme dairesi gün vermiyor.
    Her an vazgeçebilirim o durumdayım yani....

    Neyse benim tansiyon düştü düşecek bayılacağım neredeyse stresten Wes beni oturttu bir yere kızlar konsolosluğa ulaşmaya çalışıyor ben de Ankara'yı aradım bağlantı kurdum Wes'e verdım durumu anlattı bekleyin ordan ayrılmayın dedi Ankara da ki arkadaş.

    2 3 dakika sonra kız seslendi  Wes bey konsolosluk sizi arıyor diye Wes koştu benim halim yok gitmeye.  Yaklaşık 4 5 hat kopması ve bağlantı kesilmesi sonrası 1 gün sonraya sabahın ilk randevusunu bize verdiler bu arada konsolosluk hafta içi ve sadece sanırım 9 bucuk 12 arası calışıyor. Hayalimdeki iş :D

    Neyse bu haberi alıp rahatladık ve fotoğraflarımızı falan çekildik.
    Allah o fotocuyu taş etsin dedi ki gülmek yok şu yok  bu yok yasak yaa dedim benim annemin evlilik cuzdanın da fotoğrafında makyaj falan var yok dedi adam beni çekti uzaylı gibi :/


    Yarın ola hayrola ....


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder